Euro Rastpark Achern investuje 1,4 milionu Euro do rozšíření parkovacích míst. Díky tomu se rozšíří o 35 parkovacích míst pro kamiony a celkově umožní parkování 115 kamionům.
Investovalo se ale taky do bezpečnosti. Parkoviště bylo oploceno, instalovaná byla závora a taky kamerový systém. Šéf odpočívadla to vysvětluje tím, že "nestojíme jen na parkovišti, ale taky v obývacím pokoji a ložnici řidičů kamionů".
Na investici 1,4 milionů Euro se podílelo z 80% německé ministerstvo dopravy.
Pořád ale v Německu chybí 30 tisíc parkovacích míst (pro představu těchto 35 nových parkovacích míst představuje jen 0,12%, aneb 1 tisícinu toho, co je potřeba). Řidiči proto musí dlouze hledat místo k zaparkování a parkují nakonec v různých průmyslových nebo dokonce obytných zónách.
V současnosti se po silnicích v Německu přepravuje cca. 72% zboží, jen 18% po železnici. V následujících letech se ale očekává růst silniční dopravy o 30-40%, což pro odhadovaných 550 tisíc jen německých kamionů znamená chybějících již 40 tis. parkovacích míst.
Za každým kamionem stojí ale řidič. Ten nepotřebuje jenom místo k přenocování, ale taky vybavené odpočívadlo. K němu patří i odpovídající počet čistých toalet a sprch, restaurace s bistrem v provozu 24 hodin denně. Protože jen odpočatý řidič se může na další den pohybovat bezpečně na silnici.
Společnost má za řidiče odpovědnost, protože přepravují důležité zboží, které lidé potřebují k životu. Proto by mělo být samozřejmostí, že je řidič kamionu v pohodě, když je zrovna tisíce kilometrů od domova a několik dní po sobě musí trávit na parkovišti.
Comments