V německé silniční nákladní přepravě a autobusové dopravě roste nedostatek řidičů. Již teď mnohé firmy nejsou schopny realizovat požadované jízdy z důvodu nedostatku personálu. Oborové svazy požadují reformy.
V autobusové přepravě aktuálně chybí 5000 řidičů. Očekává se, že do roku 2030 toto číslo vzroste na 76 tisíc, protože každý rok skončí s prací více lidí, než kolik nových nastoupí. V silniční dopravě již teď chybí přes 80 tisíc řidičů a toto číslo roste o cca. 15 tisíc každým rokem.
Neexistuje jednoduché, paušální řešení. Oborové svazy navrhují 3 klíčová opatření:
Odbornou kvalifikaci sloučit s autoškolou (řešení 2 v 1), t.j. obě vzdělání dělat zároveň. Tím se zkrátí a zlevní toto vzdělání bez negativního vlivu na kvalitu.
Poskytování teoretických a praktických zkoušek prostřednictvím kvalifikovaných autoškol.
Povolení zkoušek v cizím jazyce, resp. využití tlumočníků při zkouškách.
Předseda BGL zdůraznil, že nedostatek řidičů ohrožuje zásobování lidí i firem. Pokud se Německo chce vyhnout podobnému kolapsu, jaký jsme před časem zažili v Německu, musí se změnit myšlení ve všech ohledech. Je potřeba odstraňovat byrokratické překážky, staré zvyklosti musí zmizet a práce řidiče kamionů se musí opět stát atraktivní. Pro staré i mladé, pro domácí i přistěhovalce.
Comments