Nákup nových radarů, řeší Berlín. Cílem jejich instalace není činit řidičům komplikace, ale pomůže jim si uvědomit, že nemají zbytečně riskovat a být ohleduplní. Podle zprávy senátora Andrease Geisela mají být dva nové radary uvedeny do provozu v říjnu 2020. S dalšími dvěma radary, které by měly být umístěny v příštím roce, by pak měli k dispozici celkem šest nových zařízení.
Berlín kupuje čtyři nové radary mobilních rychlostních kamer „Blitzer“.
v roce 2019 bylo nainstalováno 11 nových stacionárních radarů
ty další 2 budou v tunelech Tegel a Tiergarten
podle zprávy bude v Berlíně pak celkem 33 stálých radarových systémů
spolu s měřicími mobilními radary, by to v příštím roce znamenalo 39 automatizovaných řídicích zařízení pro 5400 km silniční sítě v Berlíně
tento počet by měl být pro okres dostatečný
V souvislosti s dalším navýšením radarů, by muselo přijít i navýšení zaměstnanců sledujících systémy, jinak nemůže úřad pro pokuty plně zaručit, že budou zpracovány veškeré dopravní přestupky a následné sankce. Jinými slovy berlínská policie by neměla ještě více kontrolovat jako doposud, protože je nedostatek personálu, který by přestupce pokutoval. Což je pro řidiče obecně k zamyšlení. Zůstává zde otázka, jak lze zajistit větší bezpečnost pro tunely a v měřených úsecích Berlína.
Co se týče přestupců, nemůže se stát, že porušování pravidel nebude trestáno. Rychlostní radary mají smysl na určených rychlostních úsecích. Například v tunelu mimo město, jsou dobrým příkladem jejich účinku, a to i bez pokut, které jsou vystavovány zde jen zřídka. Od instalace těchto radarových zařízení byl dodržen předepsaný rychlostní limit řidičů 40 km/h a v tomto případě rychlostní kamera má tedy nejlepší účinek na udržení rychlosti. Pokud by se takto umístěnými radary podařilo uvědomit řidiče, vyšší částky za pokuty by nebyly potřebné.
Související články
댓글