Každé zařízení se může někdy porouchat, ne jinak tomu je i v případě tachografů. Není potřeba zoufat, i na takové situace se pamatuje a je pro ně řešení.
Na displeji můžete zobrazit čtyři typy zpráv. Od připomenutí budoucí přestávky, výstrahy předběžného charakteru porušení, výstrahy, kdy jste se dopustili již přestupku - například rychlosti. V případě poruch, je to velmi důležité, ovlivníte takto včas situaci, při které může dojít i na nechtěné pokuty.
Hlášení poruch tachografu
vnitřní porucha VU - vnitřní komunikační chyba tachografu
další kalibrace - je potřebné tachograf zkalibrovat v odborném servisu
přerušení napájení - pokud se v tachografu zobrazí tato výstraha, z hlediska Vaší ochrany před podezřením nad neoprávněnou manipulací a doporučením výrobce - navštivte servis. Může se jednat o jednu ze 2 situací: a) napájecí napětí tachografu je nižší nebo vyšší než limit pro jeho správnou funkci, nebo bylo přerušeno napájení; nebo b) elektrické napájení tachografu bylo přerušeno na dobu delší než 200 milisekund. Protáčecí napětí by takovou událost nemělo způsobit.
Chyby vadného snímače pohybu
Část tachografu vysílající signál odpovídající rychlost nebo vzdálenost ujeté vozidlem
chyba sekundárního snímače - z druhého snímače pohybu nejsou přijímána žádná nebo vadná data
ověření snímače selhalo - tachograf nedetekuje, nerozeznává nebo nemůže ověřit snímač pohybu
porucha kabelu snímače
komunikace snímače
dat snímače
integrity dat snímače - vnitřní chyba snímače
přenosu dat snímače - snímač rychlosti a tachograf spolu nekomunikují
snímač není připojen
příliš vysoký / nízký výkon snímače
chybí signál napájení snímače - snímač pohybu není napájen
konflikt pohybu vozidla - neshodná data primárního a druhého snímače pohybu
Postup v případě selhání tachografu
Jestliže dojde k poruše nebo vadné činnosti tachografu, nechá ho dopravce opravit schváleným montérem nebo dílnou, jakmile to okolnosti dovolí.
Není-li vozidlo schopno se vrátit zpět do firmy dopravce do jednoho týdne ode dne poruchy nebo objevení vadné činnosti, musí být oprava provedena během cesty.
Hlášení poruch karty do digitálního tachografu
V důsledku nenačtení karty tachografem, jsou nejčastější hlášení
porucha ověřování karty 1
vysunutí karty bez uložení dat
poslední relace neuzavřena v pořádku
1. vysuňte kartu a vizuálně ji zkontrolujte
2. vyčistěte kartu jemným hadříkem
3. pokud je karta stále vadná – nechte zařízení zkontrolovat v servisní dílně.
Jestliže je karta řidiče poškozena, nefunguje správně, je ztracena nebo odcizena a řidič se potřebuje vrátit s vozidlem zpět do zázemí firmy, či autorizovaného servisu:
na začátku jízdy vytiskne údaje o vozidle, které řídí, a na výtisk zaznamená:
Jméno, číslo karty řidiče nebo řidičského oprávnění, včetně svého podpisu.
na konci jízdy opět vytiskne lístek a zaznamená všechny informace o časových úsecích, dobu jiné práce, dobu pracovní pohotovosti a odpočinku od vyhotovení výtisku při zahájení jízdy, a to tím způsobem, jako zaznamenává tachograf.
Postup v případě poškozené, zcizené a jinak nefunkční paměťové karty
Nastanou li okolnosti:
krádež - prokáže se protokolem o nahlášení policii
ztráta - prokáže se protokolem o nahlášení policii
poškození
nefunkčnost
ztráta
znemožňující použití paměťové karty řidičem, smí pokračovat v řízení bez karty řidiče nejdéle po dobu patnácti kalendářních dnů nebo déle, je-li to nezbytné vzhledem k návratu vozidla na místo jeho obvyklého odstavení, pokud může řidič během této doby prokázat nemožnost kartu předložit nebo používat a bude řádně zaznamenávat svou činnost.
Comments