Krize námorní přepravy, která se rozjela v období pandemie Covid, vede společnost DB Schenker k tomu, že spouští kamionovou linku z Číny do Česka. Námořní doprava se kvůli covidu nejdříve utlumila, rozvolnění sebou přineslo narušení dodavatelských řetězců, nestíhající přístavy v Číně a z toho plynoucí obrovské prodlevy v dodávkách do Evropy.
Přes 13 tisíc kilometrů dlouhá trasa z Číny do Česka vede přes Rusko, Bělorusko a Polsko. Čínský partner nejdříve přiveze zásilku na hranice s Ruskem, kde je následně přeloženo na kamion. Odtud již přeprava probíhá pod patronátem DB Schenker až do Česka.
Standardní přeprava o objemu 33 palet s maximální hmotností 22 tun trvá dva týdny. „Zvláštní doba si žádá nestandardní řešení. Vzhledem k vytížení obvyklých přepravních cest z Číny je na trhu o tuto alternativu velký zájem. Doufáme, že se kamionová linka z Číny stane součástí standardní nabídky, která částečně usnadní toky zboží z celé jihovýchodní Asie do střední Evropy,“ uvedl ředitel společnosti DB Schenker v ČR Tomáš Holomoucký. DB Schenker, která zajišťuje mezinárodní přepravu zboží formou silniční, železniční, letecké a námořní přepravy, funguje na českém trhu od roku 1991, má zde 2200 spolupracovníků a 22 pracovišť. Síť DB Schenker působí ve více než 130 zemích, kde zaměstnává přes 77 tisíc spolupracovníků.
コメント