top of page
Vyhledat

Na železnici se blýská na lepší časy

Situace na naší železnici se pomalu stávala neúnosnou. Uznal to i ministr dopravy Martin Kupka a proto svolal jednání Správní rady Správy železnic, která se stará o kvalitu železniční infrastruktury, t.j. zejména železničních tratí a nádraží. Řešilo se na ní, jak lépe a efektivněji řídit tuto železniční infrastrukturu.

Dle ministra bylo dlouhá léta zvykem hodnotit úspěšnost vedení Správy železnic pouze podle zahájených investičních akcí – t.j. podle toho, kolik se „rozkopalo“ kilometrů. To nás přivedlo k tomu, že se nyní potýkáme na mnoha klíčových železničních tratí s množstvím výluk. Ty jsou sice nezbytné pro udržení kvalitní železnice, co ale chybí, je jejich koordinace s dopravci, resp. snaha co nejméně narušovat provoz vlaků.

Proto ministr rozhodl o radikální změně, popsané v následujících bodech (popsáno z pohledu ministra dopravy Martina Kupky:

  • Zaměřujeme pozornost na spolehlivost železnice. Musíme systematicky sledovat nejen investice, ale i provozní parametry, tedy jak kvalitní službu Správa železnic dopravcům a cestujícím poskytují.

  • V rámci hodnocení vedení společnosti se proto mnohem více zaměříme na provozní ukazatele, jako je zpoždění, zastavení provozu kvůli poruchám nebo koordinace výluk. Ukazatelem plnění kritéria bude meziroční zlepšení v % ve srovnání s rokem 2022.

  • Sledováno bude rovněž snížení počtu hodin zastavení provozu z důvodu poruch zabezpečovacího zařízení či trakčního vedení a jeho napájení nebo výkonnost a spolehlivost infrastruktury pro nákladní dopravu.

  • Ukazatelem výkonnosti v investiční oblasti bude plnění stanovených milníků přípravy prioritních projektů; jde o přípravu VRT i dalších klíčových konvenčních spojení, elektrizace železniční dopravní cesty, konverze napájecí soustavy a vybavení tratí systémem ETCS.

  • Chci také, aby se Správa železnic stala mnohem více proklientskou organizací a zlepšila se informovanost pro cestující i dopravce, kteří se naší železniční síti pohybují.


Tyto změny by měly začít platit okamžitě, uvidíme kdy se zlepšení projeví na kvalitě cestování na železnici. V každém případě lze ale konstatovat, že se jedná krok správným směrem, protože nově vytýčené cíle dosud citelně chyběly.


25 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Commenti


bottom of page