Dle komentáře německého sdružení BGL jede sektor nákladní dopravy v poslední době v krizovém režimu. Situace je dokonce horší než v době světové hospodářské krize ve 2008. I když koronavirová krize způsobila mnoha firmám těžkosti, důsledky války na Ukrajině překonaly všechno.
Zruinováni novými pohony
Ceny nafty vystoupaly tak rychle, že žádný dopravce nedokázal na tento nárůst zareagovat. Ještě víc jsou ale postiženy firmy, které mezi prvními naskočily na zelenou vlnu a nakoupily LNG kamiony. Mnohé z nich stojí před krachem a jsou odstrašujícím příkladem do budoucna pro přijímání environmentálních technologií.
Propad cen za dopravu
Mnozí v Německu mají v paměti zrušení Tarifů pro přepravu zboží v roce 1994, které vedlo k výraznému snižování cen silniční dopravy. Dle původních tarifů nesměla být cena za silniční dopravu nikdy levnější než cena za přepravu po železnici (jiná forma regulace odvětví)
Rozšíření EU do Východní Evropy
Ceny dopravy se dostaly pod další tlak po rozšíření EU na východ v roce 2004 a pak 2007. Obzvlášť východoevropští dopravci konkurují nízkými mzdami.
Snižování emisí
V oblasti ochrany životního prostředí se udělaly velké pokroky. Hlavním nástrojem bylo zpřísňování limitů od Euro 0 až po Euro 6, který přinesl téměř 90% snížení emisí. Díky tomu mohl spolkový úřad pro životní prostředí již v roce 2007 konstatovat, že emise jemného prachu z kotlů na dřevo jsou stejné, jako emise z osobních a nákladních vozů a motorek.
Comments