Podle studie Kravag a BGL dosáhne do roku 2023 nedostatek nočního parkování v Německu zhruba 40 000 parkovacích míst. Pouhé vytvoření nových veřejných parkovacích míst nebude v krátkodobém horizontu stačit i přes snahy k vyřešení problému. Nedostatek parkovacích míst pro nákladní automobily je v Německu vážným problémem. A navíc podle této studie se situace v příštích letech bohužel výrazně nezlepší.
Do roku 2023 bude na německých dálnicích chybět asi 40 000 parkovacích míst pro nákladní automobily. Důvodem je, že nákladní silniční doprava bude růst rychleji, než kolik bude přibývat nově postavených parkovišť. Nejhůře postiženými státy budou Bavorsko, Severní Porýní-Vestfálsko, Bádensko-Württembersko, Hesensko a Dolní Sasko. Řidiči z povolání by neměli hledat příliš dlouho místo k zaparkování. Narůstá tak riziko nejen překročení doby řízení, ale hlavně únavy a nehod. Roste také počet krádeží z dálničních parkovišť, které řidičům narušují klidný průběh odpočinku.
BGL jakožto spoluautor této studie, na tyto problémy upozorňuje roky. „Nejde jen o logistickou otázku, na kterou je třeba se dívat zvlášť. Oddaní řidiči svému povolání, zvyšují úroveň bezpečnosti všech účastníků silničního provozu a třeba je podporovat. Ačkoli vláda plánuje vybudovat nová parkovací místa a odpočívadla, situace se v příštích letech zhorší kvůli rostoucímu objemu přepravovaného zboží. Kravag a BGL podporují jakoukoli iniciativu na vytvoření nových parkovacích míst, ale samotné veřejné programy nebudou v krátkodobém horizontu stačit k vyřešení problému.
Dalším řešením by bylo otevření parkovacích míst logistických společností v noci. Digitální řešení, jako je Kravag Truck Parking, nabízejí zákazníkům Kravag možnost sdílet parkovací místa v blízkosti jejich areálu prostřednictvím aplikace.
#d365 #dispecink365 #dispecing365 #ridicisobe #vodicisebe #kamionaci #kamionisti #truckeri #odpocinek #odpocivadla #Nemecko #parkovani
Comments