Čtvrtek se stal pro řidiče kamionové dopravy zlomem. Od 20.8.2020 nastaly změny, které novelizují Nařízení (ES) 561/2006 novou verzí Nařízení (ES) 2020/1054 ze dne 15.7.2020.
Jaké změny jsou pro řidiče, který se nařízením 561/2006 řídí nejdůležitější?
Zkrácení týdenního odpočinku 2x po sobě, článek 8, odstavec 6, smíte za podmínky že
ve čtyřech po sobě následujících týdnech čerpá řidič čtyři týdenní odpočinky z nichž alespoň dva jsou běžné (nejméně 45 hod)
zkrácené týdenní doby odpočinku je oprávněn čerpat pouze řidič v mezinárodní silniční nákladní dopravě
smí se čerpat pouze v jiném členském státě Evropské unie, než ve kterém má řidič bydliště, nebo ve kterém má dopravce vykonávající silniční dopravu sídlo
nahrazení následné odpovídající doby zkráceného týdenního odpočinku musí být čerpané:
vcelku
společně s jakoukoliv dobou odpočinku
před koncem třetího týdne následujícího po dotyčném týdnu
Čerpání více jak 45 hodinového týdenního odpočinku, je zakázáno čerpat ve vozidle, pouze v bydlišti nebo na ubytovacím zařízení, které hradí zaměstnavatel. Tímto jednáním není ohrožena bezpečnost silničního provozu
Překročit denní a týdenní dobu řízení, článek 12, smíte pouze
jednu hodinu, aby řidič dojel do provozovny zaměstnavatele nebo do svého bydliště a čerpal týdenní dobu odpočinku
dvě hodiny, aby dojel do provozovny zaměstnavatele nebo do svého bydliště a čerpal běžnou týdenní dobu odpočinku pokud bezprostředně před dodatečnou jízdou čerpal nepřerušenou přestávku v délce 30 minut
Řidič uvede důvod této odchylky ručně na záznamovém listu záznamového zařízení (výtisk), nejpozději po dojetí. Tímto jednáním není ohrožena bezpečnost silničního provozu.
Návrat řidiče článek 8 nový odstavec, kde dopravce organizuje práci řidiče tak, aby se řidič
mohl v průběhu každých čtyř po sobě následujících týdnů vrátit do sídla společnosti či bydliště řidiče
kde jeho týdenní doba odpočinku obvykle začíná
s cílem strávit tam nejméně jednu běžnou týdenní dobu odpočinku nebo týdenní dobu odpočinku delší než 45 hod (dále pak ubytovací zařízení)
Dopravce dokumentuje plnění této povinnosti a uchovává dokumentaci v místě prostorách společnosti.
V případě úprav v Nařízení 561/2006, se jedná o vysvětlení některých důležitých změn související s prací pro řidiče počínaje dnem 20.8.2020, která se jich přímo dotýká. Dalším změnám, se budeme věnovat v dalším článku.
Chcete i Vy dostávat kvalitní informace nezbytné pro Vaši práci? Staňte se našimi členy na www.d365.cz/clenstvi.
Comments