Před pár dny obletěly médii výsledky dotazníku ministra dopravy mezi strojvedoucími vlaků, ve které byli dotazováni na to, co negativně ovlivňuje jejich práci.
D365.cz se v krátké anketě zeptal řidičů kamionů na jedno z citlivé téma a to nakládku a vykládku kamionů ze strany řidiče. Toto téma je nejen citlivé, ale i kontroverzní, protože důvodů, proč řidiči odmítají nakládku a vykládku kamionů, je celá řada.
Podobně jako dotazník mezi strojvedoucími, i my jsme se zaměřili na bezpečnost, proto jsme se zeptali jestli "je účast řidiče na nakládce a vykládce rizikem pro silniční provoz?". Jaký byl výsledek? 93% z více než tří stovek řidičů je přesvědčeno, že fyzická námaha při nakládce a vykládce kamionu má přímý vliv na jejich schopnost podat kvalitní výkon za volantem, protože jsou jednoduše unavení. Jen 3% si myslí opak.
řidiči negativně vnímají i fakt, že jsou placeni za určitý počet odpracovaných hodin, ale tím, že dělají práci za skladníka, umožňují zákazníkovi ušetřit
tento čas mnozí považují za nezaplacený, protože je nad rámec znění pracovní smlouvu
mnozí řidiči se obávají problémů při úrazu, není jim jasné, jestli úraz při nakládce kamionu je pracovní úraz nebo není (souvisí to i s poměrně nízkou nemocenskou velké části řidičů kamionů u nás)
Je nezbytné nastavení jasných pravidel pro nakládku a vykládku řidičů z pohledu pracovní doby
počet odpracovaných hodin
počet zaplacených hodin
počet hodin přesčasu
doba odpočinku
jak tento čas vykázat na tachografu
a taktéž bezpečnosti práce
kdo odpovídá za proškolení BOZP (dopravce / zaměstnavatel nebo zákazník, kde se nakládá)
kdo odpovídá za pracovní úraz
pravidla pro vytvoření důstojného místa pro odpočinek a hygienu řidiče
#ridici #vodici #ridicikamionu #vodicikamionov #nakladka #vykladka #odpocinek #bezpecnost #hygiena #pracovnipodminky #pracovniuraz #nemocenska #BOZP #pracovnidoba #tachograf
Commenti