Podle posledních zpráv chybí velký počet řidičů kamionů nejen ve Velké Británii, ale i v Německu. Tam odchází do penze každý rok 30 tisíc z nich, ale nových řidičů přichází každoročně jen 15 tisíc.
Na logistice je krásné to, že nejde "opravit" nějakou appkou. Kamion sice koupíme (pokud nebudou chybět čipy), sklad postavíme (o 50% dráž než loni), silnice jakž-takž máme. Ale dokud nevynalezneme teleportaci, anebo tady nebudou autonomní kamiony (je možné, že současná krize urychlí jejich vývoj), tak největším úzkým hrdlem jsou lidé schopni bezpečně převézt zboží z bodu A do bodu B. Přitom děláme vše proto, aby řidiče kamionů jejich práce nebavila - stát se k nim chová macešsky, řidiči osobních aut by raději jejich jízdu zakázali.
Problém ve Velké Británii je v současnosti větší než v Německu, přispěl k němu významně Brexit. Proto tam chybí kolem 100 tisíc řidičů kamionů. V supermarketech jsou částečně prázdné regály. Není žádné průmyslové odvětví, které by tímto problémem nebylo zasaženo. Jednoduše chybí lidé, kteří by převezli věc z bodu A do bodu B. A to jsou řidiči kamionů.
Člen vedení nejvýznamnějšího logistického uskupení BGL Prof. Dr. Dirk Engelhardt varuje, že Západní Evropa stojí před kolapsem zásobování. Podle něj Brexit není jediným faktorem, který způsobil ve Velké Británii nedostatek řidičů, jenom ho urychlil. Panuje celosvětová nouze o řidiče kamionů. Souvisí to s tím, že práci řidiče kamionu považuje za atraktivní čím dál míň lidí. Dlouhé čekání v kolonách, čas strávený mimo rodinu, veliký nedostatek parkovacích míst, kde se dá bezpečně odpočívat, osprchovat a najíst.
Přitom paradoxnosti této situace přidává, že ceny silniční nákladní dopravy po celou dobu covidové epidemie stoupají. Příjmy řidičů, zejména u nás ale jen výjimečně.
#d365 #dispecink365 #dispecing365 #Nemecko #VelkaBritanie #brexit #ridic #ridickamionu #nedostatek #kolaps #zasobovani
Comentarios