Velký - dlouhý - těžký? To bude asi Road-train!
S Road-train se stále více potkáváme a začínáme je vnímat jako součást D1. Pokud se vytvoří podmínky, není zde pochyb, že budou následovat další komunikace. Zatím nejsme zemí, kde bychom dokázali zajistit transport za pomoci těchto "soupravových monumentů" na všech dálničních úsecích.
I přes nebezpečnost dálnic a obtížné jízdní podmínky, se i u nás najdou odvážní řidiči road-trains. Dokáží efektivně dodržet všechna pravidla a soupravu uřídit. Tyto soupravy jezdí převážně přes noc. Ostatní řidiči je poznají podle charakteristických majáků, které dopředu upozorňují "jsem delší, než si myslíte".
D1 je v plném proudu oprav. Je zde velké množství nepohodlných překážek a tyto dlouhé náklaďáky tam evidentně nejsou jako ryba ve vodě. To, co prožívá řidič při předjíždění osobními auty ve zúžení, to „na pohodu“ není. Na dálnici D1, která je aktuálně z 1/3 v rekonstrukci, je příliš velké množství zúžení, jsou zde obtížné nájezdy a výjezdy.
V České republice "road trains" nejsou zcela inovativním způsob řešení. Na jednu stranu může road-trains řešit částečný nedostatek řidičů ve vnitrostátní dopravě. Na druhé straně je v ekologii jejich účelnost prokazatelná. Ovšem naše české silnice na takové kolosy nejsou zcela připraveny. Proč? Na dálnici, která je dlouhodobě v rekonstrukci s velkým množstvím zúžení, je obtížné udržet dlouhou soupravu v klidu. Jsou zde obtížné nájezdy a výjezdy díky prudkým zatáčkám.
Pokus je to zajímavý, ale zatím zřejmě nepřináší tak velký skok, jak by si všichni přáli.
Kdo z vás řídil road-train?
Která zatáčka či exit z dálnice je podle vás nejprudší a nejnebezpečnější?
Přinášíme inspiraci z Austrálie. Kdo by do toho šel?
Řidičům road trains přejeme "šťastnou plavbu!"
Comments