Ve Španělsku, je 85 % zboží přepravováno přes silniční síť. Je proto potřebné, aby silniční přeprava byla regulována centrálně. Jak to tedy je?
Silnice v Katalánsku
Počínaje dnešním dnem, stáhlo Katalánsko výjimku o uvolnění ze zákazu jízdy pro nákladní dopravu. Týká se všech druhů nákladních vozidel.
AP-7 byla nedávno koupena od státu soukromou společností. Tato společnost odstranila platidla (systém výběru mýtného) a zatím nevíme, jaký bude další vývoj.
Proto: Nesmí se jezdit o sobotách, nedělích a svátcích. Platí situace před Covid-19.
Silnice N-340, N240
Nejvíce se ubírá pozornost na významný silniční tah N-340, které tvoří celý silniční koridor k N-323, spojující Baskitsko s La Rioja, Navarra, Aragón a konečné Katalánsko. Zejména si dávejte pozor na klíčové úseky:
N-340 je to od 1176 km do 1209 km - v obou směrech
N-340 je to od 1058 km do 1122 km - v obou směrech
N-240 je to od 69 km do 36 km - v obou směrech
Proto: Nesmí se jezdit o sobotách, nedělích a svátcích pro úseky popsané výše. Platí situace před Covid-19.
Ostatní
Výjimka z omezení zákazu jízd, se týká tedy jen ostatních států Španělska Baskitsko a Andalusie. Proto: smí se jezdit, ale jen do 21. června 2020, kdy přestanou platit výjimky a stav se vrátí před Covid-19.
Na úsecích dálnic AP-68 a vybraných úsecích AP-7 se výslovně zde zakazuje mezinárodní i vnitrostátní doprava. Domníváme se, že rozdílná stanoviska katalánské vlády a generálního ředitelství. dopravy způsobuje zmatek a zvýšené náklady pro přepravce. A to vše i v situaci, kdy je snížený provoz během Covid-19 výjimek. Proto: na výše popsaných úsecích se nesmí jezdit, a to platí pro soboty, neděle a svátky.
Katalánsko se postavilo dobře k přepravě nebezpečného zboží. Zde je benevolence vůči tunelům Cadí a Vielha a možnost projetí A-2 mezi klíčovým km 444 a 527. Proto: smí se jezdit
V tomto případě, se stávají dopravci a jejich vykonávající řidiči tak trochu obětí. Úřady velmi stěžují bližší orientaci v zákazech jízd v takto těžké ekonomické situaci.
Je tedy zřejmé, že i když jsou stále platná uvolnění ze zákazů jízd, občas narážíme na praví opak, kdy se jezdit nesmí. Nicméně, ve Španělsku výjimky budou končit po 21. června. A stav se vrátí do situace před Covid-19.
Jízda za časů výjimek připomíná řidiči španělskou národní tradici a zábavu - koridu. Jen s rozdílem, že býk je krátký a řidič má dlouhé auto. Španělsko je holt divoká a nespoutaná země...
Španělsko nám dává trochu zabrat. Je tak, jak jsme psali v článku (zde). Víme, že mají ale dobrý systém návěští a oznamují stav zákazů celkem čitelně.
Jak to vidíte vy?
Comments