top of page
Vyhledat

Po dlouhých jednáních se německé vládní frakce dohodly na nových dopravních reformách.


Vládní frakce německých stran SPD, Zelených a FDP jednaly týdny o reformách v oblasti dopravy, nyní dosáhly dohody o nových reformách. Dohody o zákonech týkajících se silničního práva, poplatků za nákladní automobily a urychlení plánování jsou podle místopředsedkyně frakce Zelených Julie Verlinden „historickým nastavením kurzu směrem k moderní, bezpečné a klimaticky přátelské mobilitě“, jak je uvedeno v magazínu Spiegel. Lidé, jejich zdraví a ochrana klimatu budou nyní více středem pozornosti dopravní politiky, namísto silnic a aut, uvedla politička.


Nové reformy mimo jiné umožní obcím snadněji zřizovat zóny s omezenou rychlostí 30 km/h.


Rozvoj železniční dopravy hraje v nových reformách důležitou roli. V nadcházejících letech plánuje Německo poprvé investovat více peněz do železnic než do silniční dopravy, předsedkyně frakce Zelených Katharina Dröge hovoří dokonce o „revoluci v dopravě“. „Po letech škrtání nyní změníme kurz a investičně se zaměříme tak, aby se Německo stalo zemí vlaků,“ uvedla její odhad. Peníze na rozvoj železnic mají především pocházet ze zvýšení mýtného pro nákladní automobily. Miliardové příjmy budou poprvé také investovány do železniční sítě, aby se zrenovovala zchátralá síť a snížily se tak zpoždění a výpadky v budoucnosti.


Kromě železnic by měly být s novými reformami rychleji budovány a renovovány také dálnice a vodní cesty. „Letité zanedbávání naší infrastruktury naše občany a naši ekonomiku příliš dlouho brzdilo a ohrožuje to blahobyt v naší zemi,“ řekla Carina Konrad, místopředsedkyně frakce FDP, varovně. To se nyní má změnit.


354 zobrazení0 komentářů

Aktualizováno: 25. 11. 2023

Zákazy jízdy kamionů na listopad (november) 2023.


Kalendář zákazů jízdy kamionů v Evropě září 2023
Kalendář zákazů jízdy

Poznámky:

  • Tento přehled nebere v úvahu regionální odchylky, ani specifické výjimky pro vybrané druhy zboží

  • Německo - 1.11. platí jen pro Baden-Württemberg, Bayern, Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pfalz

  • Lucembursko - sobotní zákazy od 23:30 platí ve směru do Německa a od 21:30 ve směru do Francie

  • Lucembursko - kvůli zákazu ve Francii 11.11. platí zákaz jízdy kamionů v Lucembursku směrem na Francii od 21:30 10.11: do večera 11.11.

  • Švýcarsko - navíc platí celoroční zákaz jízdy vozidel >3,5t v nočním čase 22:00 - 5:00 každý den

  • Rakousko - navíc platí celoroční zákaz jízdy vozidel >'7,5t v nočním čase 22:00 - 5:00 na vybraných silnicích



1 790 zobrazení0 komentářů

Přípustná celková váha soupravy se v Německu počítá ze sumy přípustných vah vozidel. Zatížení sedla nebo návěsu se neberou v potaz.


Toto pravidlo bylo přijato na základě zákona, který upravil tzv. "Bundesfernstraßenmautgesetz" (Spolkový zákon o mýtu pro dálkovou přepravu) jako ostravec 6 v § 1 tohoto zákona. V platnosti je od 1.1.2019.


Určit rozhodující třídu hmotnosti je tak jednodušší než v minulosti. Výpočet přípustné celkové hmotnosti pro mýto je tedy od začátku roku 2019

  • u souprav s přívěsem s pevnou ojí (včetně přívěsů se středovou nápravou) a

  • u kloubových vozidel

řízeno odlišně od § 34 odstavce 7 nařízení o povoleních k silničnímu provozu (celým názvem Straßenverkehrs-Zulassung-Ordnung, StVZO).

Registrace

  • přípustných celkvoých hmotností soupravy nebo

  • přípustných celkových hmotností kloubových vozidel

v technickém průkazu motorového vozidla mezi poznámkami (položka 22 osvědčení o registraci část I nebo položka 33 v případě starých tuzemských technických průkazů) již nejsou od 1. ledna 2019 relevantní pro výpočet zvláštní přípustné celkové hmotnosti v případě povinného zpoplatnění jízdních souprav.


270 zobrazení0 komentářů
bottom of page