top of page
Vyhledat

Kalendář zákazů jízdy pro svátky na říjen 2022


Německo

  • 3. října 2022 od 00:00 do 22:00;

  • 31. října 2022 od 00:00 do 22:00; jenom v Braniborsku, Brémach, Hamburku, Meklenbursku - Předním Pomořansku, Dolním Sasku, Sasku, Sasku - Anhaltsku, Šlesvicku - Holštýnsku a Durýnsku

  • 1. listopafu 2022 od 00:00 do 22:00; svátek v Baden - Württembergu, Bavorsku, Severním Porýní - Falcku a Sársku


Francie

  • od 31. října 2022 22:00 do 1. listopadu 22:00;


Itálie

  • 1. listopadu 2022 od 09:00 do 22:00;


Lucembursko

  • od 2. října 2022 od 23:30 do 3. října 21:45 transit směrem na Německo;

  • od 31. října 2022 od 21:30, resp. 23:30 do 1. listopadu 2022 21:45 transit směrem na Francii, resp. na Německo


Jsou pro vás tyto informace užitečné? Příspěvkem 290 Kč nebo 75 Kč oceníte tento, i více než dalších 1100 článků, které si můžete přečíst na tomto informačním portálu pro řidiče kamionů. Platbu proveďte na účet č. 5682172389/0800 (IBAN: CZ19 0800 0000 0056 8217 2389) a VS 112365.


Rakousko

  • 3. října 2022 od 00:00 do 22:00 na vybraných silnicích;

  • 26. října 2022 od 00:00 do 22:00

  • 1. listopadu 2022 od 00:00 do 22:00


Polsko

  • 31. října 2022 od 18:00 do 22:00

  • 1. listopadu 2022 od 8:00 do 22:00


Slovensko

  • 1. listopadu 2022 od 00:00 do 22:00;


Slovinsko

  • 31. října 2022 od 8:00 do 21:00;

  • 1. listopadu 2022 od 8:00 do 21:00;


Španělsko

  • 1., 2., 8., 9., 12., 15., 16., 22., 23., 28., 29. a 30. října a 1. listopadu 2022 (na vybraných silnicích)


Česko

  • 28. října 2022 od 13:00 do 22:00;


Maďarsko

  • od 22. října 2022 22:00 do 23. října 2022 22:00 (jedna neděle letos);

  • od 31. října 2022 22:00 do 1. listopadu 2022 22:00;



679 zobrazení0 komentářů

Před pár dny obletěly médii výsledky dotazníku ministra dopravy mezi strojvedoucími vlaků, ve které byli dotazováni na to, co negativně ovlivňuje jejich práci.


D365.cz se v krátké anketě zeptal řidičů kamionů na jedno z citlivé téma a to nakládku a vykládku kamionů ze strany řidiče. Toto téma je nejen citlivé, ale i kontroverzní, protože důvodů, proč řidiči odmítají nakládku a vykládku kamionů, je celá řada.


Podobně jako dotazník mezi strojvedoucími, i my jsme se zaměřili na bezpečnost, proto jsme se zeptali jestli "je účast řidiče na nakládce a vykládce rizikem pro silniční provoz?". Jaký byl výsledek? 93% z více než tří stovek řidičů je přesvědčeno, že fyzická námaha při nakládce a vykládce kamionu má přímý vliv na jejich schopnost podat kvalitní výkon za volantem, protože jsou jednoduše unavení. Jen 3% si myslí opak.


  • řidiči negativně vnímají i fakt, že jsou placeni za určitý počet odpracovaných hodin, ale tím, že dělají práci za skladníka, umožňují zákazníkovi ušetřit

  • tento čas mnozí považují za nezaplacený, protože je nad rámec znění pracovní smlouvu

  • mnozí řidiči se obávají problémů při úrazu, není jim jasné, jestli úraz při nakládce kamionu je pracovní úraz nebo není (souvisí to i s poměrně nízkou nemocenskou velké části řidičů kamionů u nás)

Je nezbytné nastavení jasných pravidel pro nakládku a vykládku řidičů z pohledu pracovní doby

  • počet odpracovaných hodin

  • počet zaplacených hodin

  • počet hodin přesčasu

  • doba odpočinku

  • jak tento čas vykázat na tachografu

a taktéž bezpečnosti práce

  • kdo odpovídá za proškolení BOZP (dopravce / zaměstnavatel nebo zákazník, kde se nakládá)

  • kdo odpovídá za pracovní úraz

  • pravidla pro vytvoření důstojného místa pro odpočinek a hygienu řidiče




392 zobrazení0 komentářů

Aktualizováno: 8. 9. 2022

Téměř všechny moderní nákladní auta nebo traktory používají předepsanou příměs AdBlue kvůli čištění výfukových emisí. Jeden z největších výrobců AdBlue zastavil nedávno jeho produkci.

Co to znamená? Zastaví se velká část z 800 tisíc nákladních aut, která denně jezdí po Německu? V nejhorším případě by se to mohlo stát, jak upozorňuje německý svaz logistiky BGL. Denně se v Německu spotřebuje mezi 2,5-5 milionů litrů AdBlue. Ty dodává jen pár dodavatelů, kteří rovněž bojují s extrémně drahým plynem. Jedním z nich je SKW Stickstoffwerken Piesteritz, který dodává 40% objemu a již 2 týdny nevyrábí.


Bez AdBlue nemůže jezdit žádný moderní kamion. AdBlue vzniká jako vedlejší produkt výroby amoniaku. I další výrobci v německu jeho výrobu v poslední době omezili. Odborníci se ptají, jestli diesel ještě půjde zachránit. Současná výroba AdBlue v Německu nestačí pokrýt denní potřeby, bezpečnostní zásoby se rychle tenčí. Co se stane, když dojdou? Celá ekonomika, od výroby až po prodej koncovým spotřebitelům, je závislá na zásobování dieselovými nákladními vozy. Železnice není připravena na růst objemu, protože koleje ve velké části Evropy nemají dostatečnou kapacitu a jednoduše na ně víc zboží neumíme dostat.


Je to další důkaz zranitelnosti a neudržitelnosti současných dodavatelských řetězců, které jsou rozhoupané po koronavirové epidemii, která výrazně ztížila dopravu z Asie kvůli úzkým hrdlům v podobě kapacity asijských přístavů. Letos přibyl další faktor a to ceny nafty, které nabraly směr na sever. Udržitelnost není jen ekologický termín, souvisí i s pracovním trhem (nedostatek řidičů), inflací (ceny dopravy, ceny PHM), schopností zásobovat ekonomiku (delší a méně spolehlivé dodací lhůty) a proto by se měla stát naší prioritou v následujících měsících a letech.


97 zobrazení0 komentářů
bottom of page