Euro Rastpark Achern investuje 1,4 milionu Euro do rozšíření parkovacích míst. Díky tomu se rozšíří o 35 parkovacích míst pro kamiony a celkově umožní parkování 115 kamionům.
Investovalo se ale taky do bezpečnosti. Parkoviště bylo oploceno, instalovaná byla závora a taky kamerový systém. Šéf odpočívadla to vysvětluje tím, že "nestojíme jen na parkovišti, ale taky v obývacím pokoji a ložnici řidičů kamionů".
Na investici 1,4 milionů Euro se podílelo z 80% německé ministerstvo dopravy.
Pořád ale v Německu chybí 30 tisíc parkovacích míst (pro představu těchto 35 nových parkovacích míst představuje jen 0,12%, aneb 1 tisícinu toho, co je potřeba). Řidiči proto musí dlouze hledat místo k zaparkování a parkují nakonec v různých průmyslových nebo dokonce obytných zónách.
V současnosti se po silnicích v Německu přepravuje cca. 72% zboží, jen 18% po železnici. V následujících letech se ale očekává růst silniční dopravy o 30-40%, což pro odhadovaných 550 tisíc jen německých kamionů znamená chybějících již 40 tis. parkovacích míst.
Za každým kamionem stojí ale řidič. Ten nepotřebuje jenom místo k přenocování, ale taky vybavené odpočívadlo. K němu patří i odpovídající počet čistých toalet a sprch, restaurace s bistrem v provozu 24 hodin denně. Protože jen odpočatý řidič se může na další den pohybovat bezpečně na silnici.
Společnost má za řidiče odpovědnost, protože přepravují důležité zboží, které lidé potřebují k životu. Proto by mělo být samozřejmostí, že je řidič kamionu v pohodě, když je zrovna tisíce kilometrů od domova a několik dní po sobě musí trávit na parkovišti.
Německý svaz logistiky požaduje změnu předpisů, které nařizují firmám umožnit řidičům kamionů přístup k sociálnímu zařízení i prostor pro odpočinek.
Na mnoha rampách je situace pro řidiče a řidičky kamionů ještě pořád neuspokojivá. Je sice pravda, že snahy o zlepšení ukázaly nějaké výsledky, většinou se ale jedná o nové stavby průmyslových, logistických nebo obchodních areálů. Přesto nadále v mnoha případech je řidičům přístup k sanitárním a odpočinkovým prostorům odepřen. Dle BGL je tento přístup, zejména u delšího čekání na odbavení, neakceptovatelné a nehumánní.
BGL proto požaduje povinné zajištění přístupu k sanitárním a odpočinkovým prostorům pro všechny řidiče a řidičky nákladních vozidel na nakládce a vykládce. Navrhuje tady změnu vyhlášky (německé) o pracovištích, která má stanovit přístup k sociálním a sanitárním prostorům i cizímu personálu. "Vzhledem k akutnímu nedostatku řidičů kamionů je závazně vyžadovaný přístup řidičů a řidiček k sanitárním a odpočinkovým prostorům nezbytný", říká předseda BGL.
Aktualizováno: 31. 8. 2022
Otázku jak se dostat z bodu A do bodu B má vyřešenou většina řidičů osobních vozidel, nebo dodávek.
U kamionů je tomu ale jinak - kromě toho, jak najít nejkratší, nebo nejrychlejší trasu, musí řešit i to, jestli na té, které silnici není zákaz jízdy vozidel nad 12t (nebo podobné omezení hmotnost), jestli tam nejsou extrémní serpentýny, jestli projedou popod most, nebo jestli je jiný most unese.
Najít navigaci, která řeší všechny potřeby řidičů kamionů, je daleko složitější. Velká část řidičů proto volí kombinaci jednoúčelové navigace typu iGO nebo Tomtom a vedle toho používá online navigace od Google jako Google Maps nebo Waze, které jim ukážou i dopravní zácpy.
Jedna příležitost jak pro výrobce navigací, tak pro další firmy, je pořád otevřená - informace v reálném čase o volných místech na odpočívadlech a parkovištích. Kdo zvedne hozenou rukavici jako první?
#iGo #Tomtom #Sygic #RoadLords #Garmin #GoogleMaps #Waze #MapyCZ #AppleMaps #navigace #navigacia #navigovat #ridici #vodici #ridicikamionu #ridicizpovolani #vodicikamionov