top of page
Vyhledat

Z důvodu pokračujících masivních problémů při tranzitní přepravě přes Alpy v Tirolsku předložil německý svaz logistiky (BGL) formální stížnost proti porušování EU práva.


Konkrétně BGL ve spojení s řadou dalších svazů žaluje u Evropské komise pravidlo, platné od 1.1.2021, zákazu noční jízdy na Inntauautobahn a z něj vyplývající významné omezení EU práva na volný pohyb zboží uvnitř EU. Proti dalším opatřením Tirolska, jako např. sektorový zákaz nebo blokové odbavení, BGL žalobu ještě připravuje.


Tento úsek Inntalautobahn-u je nejdůležitější silniční spojení mezi Německem a Itálií. U nočního zákazu jde o nepřiměřené omezení, které zásadně ovlivňuje ekonomiku. Noční zákaz byl zaveden s vcílem zlepšit kvalitu ovzduší. Ve skutečnosti je ale dosažen opak - drastická redukce otevřených oken, kdy kamiony můžou jezdit, zahušťuje provoz a oměle vytváří zácpy a zvyšuje spotřebu vozidel a tím i zhoršuje kvalitu ovzduší. Kromě toho noční zákaz diskriminuje dopravce, kteří nemají sídlo v Tirolsku, anebo nenakládají nebo nevykládají v té oblasti. Alternativní způsoby přepravy, jako např. železnice, nejsou reálnou alternativou, kvůli své malé kapacitě.


EU Komise tuto žalobu projedná do 12 měsíců a rozhodne, jestli spustí proces porušení EU práva vůči Rakousku.


147 zobrazení0 komentářů

Aktualizováno: 6. 8. 2022

Kalendář zákazů jízdy pro svátky a prázdniny na srpen 2022


Německo

  • 06., 13., 20. a 27. srpna 2022 od 07:00 do 20:00 (na vybraných silnicích)


Francie

  • 06., 13. a 20. srpna 2022, vždy od 07:00 do 19:00 (od 19:00 do 24:00 o těchto sobotách zákaz jízdy není);

  • 14. srpna 2022, od 22:00 do 15. srpna 2022, 22:00


Jsou pro vás tyto informace užitečné? Příspěvkem 290 Kč nebo 75 Kč oceníte tento, i více než dalších 1100 článků, které si můžete přečíst na tomto informačním portálu pro řidiče kamionů. Platbu proveďte na účet č. 5682172389/0800 (IBAN: CZ19 0800 0000 0056 8217 2389) a VS 112365.


Itálie

  • 05. srpna 2022 od 16:00 do 22:00;

  • 06. srpna 2022 od 08:00 do 22:00;

  • 12. srpna 2022 od 16:00 do 22:00;

  • 13. srpna 2022 od 08:00 do 22:00;

  • 15. srpna 2022 od 07:00 do 22:00;

  • 20. srpna 2022 od 08:00 do 16:00;

  • 27. srpna 2022 od 08:00 do 16:00


Lucembursko

  • 14. srpna 2022, 21.30 resp. 23.30 do 15. srpna 2022, 21.45 (tranzit ve směru na Francii, resp. Německo)


Rakousko

  • všechny soboty v srpnu od 7.00 resp. 8.00 do 15.00 na vybraných silnicích;

  • 15. srpna 2022 od 0:00 do 22:00


Polsko

  • 05. srpna 2022 od 18:00 do 22:00;

  • 06. srpna 2022 od 08:00 do 14:00 Uhr;

  • 07. srpna 2022 od 08:00 do 22:00;

  • 12. srpna 2022 od 18:00 do 22:00;

  • 13. srpna 2022 od 08:00 do 14:00;

  • 14. srpna 2022 od 08:00 do 22:00;

  • 15. srpna 2022 od 08:00 do 22:00;

  • 19. srpna 2022 od 18:00 do 22:00;

  • 20. srpna 2022 od 08:00 do 14:00;

  • 21. srpna 2022 od 08:00 do 22:00;

  • 26. srpna 2022 od 18:00 do 22:00;

  • 27. srpna 2022 od 08:00 do 14:00;

  • 28. srpna 2022 od 08:00 do 22:00


Švýcarsko

  • 31. července 2022, 22:00 do 02. srpna 2022, 05:00


Slovensko

  • 06., 13., 20. a 27. srpna 2022 od 07:00 do 19:00;

  • 29. srpna 2022 od 00:00 do 22:00;

  • 01. září 2022 od 00:00 do 22:00


Slovinsko

  • 15. srpna 2022 od 08:00do 21:00;

  • 06., 13., 20. a 27. srpna 2022 od 06:00 resp. 08:00 do 13:00 resp. 16:00 (jen na vybraných silnicích);

  • 07., 14., 21. a 28. srpna 2022 od 08:00 do 21:00 resp. 22:00 (jen na vybraných silnicích)


Španělsko

  • 06., 07., 13., 14., 15., 20., 21., 27. a 28. srpna 2022 (ny vybraných silnicích)


Česko

  • každý pátek v srpnu od 17:00 do 21:00;

  • každou sobotu v srpnu od 07:00 do 13:00


Maďarsko

  • každý víkend v srpnu vždy v sobotu od 15:00 do neděle 22:00;

  • 19. srpna 2022, 22:00 do 20. srpna 2022, 22:00




1 535 zobrazení0 komentářů

V loňském roce vydělával polský řidič kamionu v průměru 1300 EUR čistého. Tvrdí to studie Polského institutu silniční dopravy (PITD). Nejvyšší mzdy mají řidiči v mezinárodní přepravě. Největší překvapení studie je, že čím kratší doba pracovního poměru, tím vyšší plat - což je přesný opak praxe, kterou vidíme na západ od našich hranic.


Od roku 2017 stoupl medián (medián není průměr, ale je to nejčastější plat, t.j. nejvíce řidičů se platově pohybuje kolem této hodnoty) platu o 35% na dnešních 1400 EUR.


Čísla, se kterými tato studie pracuje, obsahuje vešekeré peníze, které řidič dostane, t.j. včetně diet. Je tady jedno velké ALE - tento přístup platil až do nedávna. Od února 2022 je v platnosti nový předpis, který veškeré příplatky začlenil do základního platu řidiče. Jen 28% řidičů kamionlů v Polsku dnes vydělává méně než 1000 EUR čistého. 33% řidičů vydělává více než 1500 EUR čistého. Nejvíce vydělávají řidiči v mezinárodní dopravě. 94% z nich si vydělá přes 1500 EUR čistého.

Velmi překvapivé je zjištění, že nevjvyšší platy jsou v nejmladší věkové kategorii do 25 let a naopak nejméně vydělávají ti nejzkušenější ve věkové kategorii nad 50 let. Je to zřejmě proto, že dopravci mají čím dál větší problém získat mladé řidiče a naopak ti před důchodem na sobě nechají dříví štípat. Potvrzuje to také, že věrnost zaměstnavateli se ve Východní Evropě prostě nevyplácí. S tím souvisí trend klesající spokojenosti zaměstnancků, který vede k tomu, že až polovina řidičů uvažujeme o změně zaměstnavatele nebo dokonce profese. Tady se jedná spíše o ty hůře placené řidiče. Vzhledem k nedostatku řidičů na trhu je to velmi znepokojivý fakt, ke kterému se dopravci zatím neumí postavit čelem.

406 zobrazení0 komentářů
bottom of page