top of page
Vyhledat

Nedávno jsme informovali o studii Moderní otroctví v evropském dopravním průmyslu (https://www.d365.cz/post/moderni-otroctvi-v-evropske-doprave). Při průzkumu více než 1000 řidičů, kteří jsou také na silnicích v Německu pro polské a litevské dopravní společnosti, řidiči hlásili masivní porušování platného pracovního práva a práva sociálního zabezpečení, z nichž některá představují závažné trestné činy. „Pravděpodobně lze z velké části hovořit o organizovaném zločinu v Polsku,“ říká Andreas Mossyrsch z profesního sdružení Camion Pro e.V., který sehrál ve studii klíčovou roli. Studie poskytuje nejen svědectví o Polsku a Litvě, ale také ukazuje, že i německé společnosti v oblasti spedice, obchodu a průmyslu se podílejí na vykořisťování stovek tisíc východoevropanů. „Máme jasné důkazy a vědecký základ pro tato obvinění; pokud to polští lobbisté popírají, svědčí to jen o tom, že pravděpodobně nemají skutečný zájem objasňovat neúnosnou situaci,“ říká Mossyrsch. Na to reagovaly polské svazy dopravců na stránkách deníku Rzeczpospolita a označili tuto zprávu jako nedůvěryhodnou. Například zaměstnavatelský svaz „Transport a Logistika Polska” říká, že polovina polských speditérů si stěžuje na nedostatek řidičů. Proto vytváří polským řidičům dobré pracovní podmínky a vyplácí konkurenceschopné platy. Taktéž dopravní svaz ZMPD kritizuje tuto studii. Dle zprávy "Silniční doprava v Polsku 2021", kterou svaz zveřejnil, se pohybuje průměrný čistý plat polského řidiče v mezinárodní přepravě kolem 1550 € netto. Běžné jsou ale i platy kolem 3100 - 3500 € čistého. ZMPD vehementně odmítá fixní platy na úrovni 400 €, které tato studie zmiňuje. "Za takový plat by nikdo v Polsku nejezdil a při mzdě na úrovni minimálně 6000 zlotých se v žádném případě nedá mluvit o otroctví" cituje Rzeczpospolita Piotra Mikiela z ZMPD. #ridicisobe #ridici #vodici #nakladnidoprava #pracovnipodminky #otroctvi #EU #zakony #BAG #CamionPro #pokuty #Polsko #svazdopravcu

132 zobrazení0 komentářů

Ve dnech tzv. Blockabfertigung, neboli blokového odbavení kamionů v Tirolsku, plánuje Bavorsko zakázat jízdu tranzitní přepravy v přilehlém regionu. Detaily chtějí představitelé bavorské vlády přednést tento pátek.


Je možné, že opatření bude platné již nejbližší pondělí, protože na tehdy je ohlášeno příští Blockabfertigung v Tirolsku. Podle ministerstva bude jízda mimo dálnice v takovýchto dnech zakázána.


Příčinou pro takovýto krok je dlouholetý spor mezi Bavorskem a Tirolskem ohledně řízení dopravy. Aby odlehčili dálnici Inntal, přistoupilo Tirolsko letos již k několika omezením v průjezdu kamionů - na hraničním přechodu Kufstein/Kiefersfelden smí za hodinu projet jen zhruba 300 kamionů směrem z Německa. To úplně ochromí těžkou dopravu a vede k zácpám vedoucím až do oblasti Mnichova a taky k chaosu v oblastech kolem dálnice.


Ve dnech blokového odbavení skouší mnoho řidičů nákladních vozidel objet regulovanou dálnici po regionálních silnicích, čím dochází k jejich úplnému přetížení. Opět s důsledkem vícehodinových zácep, které komplikují život například záchranné službě, školním autobusům nebo pendlerům.


285 zobrazení0 komentářů

Aktualizováno: 9. 5. 2024

Od roku 2023 se BAG přejmenuje na BALM, protože přebírá další úkoly. BALM znamená Bundesamt für Logistik und Mobilität, jinými slovy Spolkový úřad pro logistiku a mobilitu.


Dle jeho předsedy Dr. Volkera Wissinga: „Kolem 2000 zaměstnanců BAG odvádí skvělou práci a již nejsou zodpovědni jen za kontrolu přepravy zboží. Kromě jiného koordinují podporu Ukrajinských uprchlíků, jsou kontaktním místem v případech nouzových situací, realizují podpůrné programy zaměřené na silniční provoz a mnoho dalších. BAG se etabloval jako moderná instituce v oblasti logistiky a mobility. Toto rozšíření teď dáme vědět i navenek. Nový název ukazuje, co náš spolkový úřad pro logistiku a mobilitu vše dělá!"


Mezi hlavní úkoly BAG, který byl založen v roce 1952, patří kontroly, mýtný systém a digitalizace. Kromě toho se podílí na různých podpůrných programech, vzdělávání a školení, jakož i podporou programů zaměřených na efektivnější spotřebu energií (PHM) a snižování CO2 v nákladní dopravě.




443 zobrazení0 komentářů
bottom of page