top of page
Vyhledat

Německý svaz logistiky testoval elektronický dodací list. Zatím není hotový, je na něm potřeba pár věcí přepracovat.

Dodák, jako věrný průvodce řidiče, je symbolem často kritizované chybějící digitalizace v logistice. Svaz logistiky BVL, organizace pro standardizaci GS1 a IT firma T-Systems (ze skupiny T-Mobile, resp. Deutsche Telekom) vyvinuli elektronický dodací list a teď ho testují.

Projekt běží již 2 roky a testování se účastnilo mnoho firem, mezi nimi i velcí zákazníci a dopravci. Test ukázal výhody a praktičnost elektronického dodáku, odpadla hromada administrativy. Kromě toho se zlepšila kvalita, resp. čitelnost a není potřeba přenášet papírové kopie.


Jeden, v dnešní době překvapivý, problém, který nastal je, že ne všichni řidiči používají smartphone. Proto papírové dokumenty až tak úplně nevymizí a nějakou dobu jako alternativa ještě budou fungovat.


Organizátoři upozorňují, že zatím proběhlo testování jen na celovozových zásilkách a různé další scénáře je ještě potřeba otestovat.





101 zobrazení0 komentářů

V reakci na článek v hospodářských novinách https://archiv.hn.cz/c1-66998440-editorial uvádíme:


Pokud byste použil horizont "za pár desítek let", tak budiž. Ale pokud tento scénář nastane za 10 let, tak většina z uvedených bodů nejsou představitelné. Např. 1. Pokud bude za 10 let levnější vyrobit elektromobil, tak ne proto, že poklesnou jeho výrobní náklady, ale že stoupnou výrobní náklady aut na spalovací pohon (což je logické - pokud se většina investic do rozvoje produktu a výroby převede do elektromobility). Jaké % lidí si dnes může dovolit koupit nové auto za cca. 0,5 mil. Kč? 2. Opravdu suroviny na výrobu baterií nejsou problém? Nemluvě když se jich bude vyrábět řádově víc než dnes? Tak to nás čeká nějaká alternativní budoucnost

3. Rychlost nabíjení 15 min na 300 km dojezdu - máte spočteno kolik rychlonabíječek bude potřeba instalovat do 10 let na to, aby dobily tolik aut bez toho, aby před každou stály kilometrové fronty?

4. Máte odhad kolik aut se v ČR prodá a kolik budou stát, pokud bude naprostá většina elektrická? Jaký bude za 10 let průměrný věk celkového vozového parku v takovém případě?

5. Pokud bude většina nových nákladních aut na baterie, máte vymyšleno kde budou na dálnicích tyto kamiony stát při čekání na dobití? Pokud by se dobíjelo na stávajících odpočívadlech (benzínkách), tak pravý pruh dálnic bude čekací plocha na dobití - což až tak nevadí, protože dálkové cestování osobním vozem bude stejně pro většinu Čechů luxusem, tak aspoň se ty dálnice nějak využijí. Řidiči kamionů si neodpočinou, protože budou hodiny popojíždět k dobíječce a až dobijou, tak budou muset mazat na vykládku. Ale možná počítate již s autonomními kamiony.

6. Většina elektřiny bude za 10 let vyrobena bezemisně - máte spočteno kolik elektřiny bude potřeba vyrábět, aby dobila všechny elektromobily? Kolik nových jaderných elektráren se do 10 let v ČR zprovozní?

7. Jaké budou náklady na budování takhle masivní dobíjecí infrastruktury?

8. Kolik stacionárních baterií odhadujete pro stabilizaci této elektrické sítě, jakou kapacitu a náklady to bude chtít?

9. Když říkáte, že se to uživatelům vyplatí, počítáte v business case s tím, jak stát nahradí obrovský výpadek spotřební daně z PHM? Mávne nad tím rukou a nechá to být, anebo cena elektřina pro dobíjení aut obrovsky vzroste, protože státu nezbyde nic jiného než uvalit tu spotřební daň sem? Nehledě na to kam roste cena elekřiny dnes a kde se zastaví...


Netvrdíme, že se nestane co předpovídáte, jen to není moc představitelné. #elektromobilita #udrzitelnost #chytramobilita #udrzitelnamobilita




87 zobrazení0 komentářů

Tisíce benzinek ve Velké Británii musely zavřít, protože jim došly pohonné hmoty. V reakci na to vláda rozhodla nabídnout víza 5000 zahraničních řidičů.


Celkově Asociace silničních dopravců RHA odhaduje, že v Británii chybí až 100 000 řidičů nákladních aut. Důvodem je kromě Brexitu zejména covid, kvůli kterému zemi opustili tisíce řidičů. Vláda správně konstatuje, že je to jen dočasné řešení, v první řadě musí na trhu dojít ke zlepšení pracovních podmínek pro řidiče.




265 zobrazení0 komentářů
bottom of page