Od 30.8.2021 platí téměř v celé Paříži maximální povolená rychlost 30 km/h. Výjimkou je okruh kolem Paříže ((Périphérique), jakož i bulváry Boule-vards des Maréchaux a několik dalších ulic (aleje v Bois de Boulogne a v Bois de Vincennes, Champs-Elysées, Avenue Foch, Avenue de la Grande Armée, Rue Royale, atd.).
Další podrobnosti k vyjmutým ulicím najdete na odkazu https://www.paris.fr/pages/generalisation-de-la-vitesse-a-30-km-h-les-parisiens-ont-donne-leur-avis-16967
Mapa a další informace jsou na odkazu https://cdn.paris.fr/paris/2021/07/12/61cc7d7b7f7a210318916d3e9257a064.pdf
Žijeme ve zvláštní době. Evropa má čím dál větší problémy se zásobováním, paradoxně ale ztrácí klíčové profesionály, které k zásobování potřebuje - řidiče kamionů.
Důvodům, proč se tak děje, se věnujeme a budeme věnovat v jiných článcích. V dnešním se zaměříme na jedno z řešení - ženy za volantem. Víc, než dříve, budeme potkávat za volantem kamionu řidičky. V dnešní době se z toho stává již nezbytnost. Nicméně je to i dobrá zpráva - je všeobecně známo, že řidičky za volantem jsou většinou rozvážnější, ohleduplnější a to jsou zejména v případě těžkých kamionů faktory velmi pozitivní pro bezpečnost na silnicích.
Na druhou stranu pro ženy, jako něžnější pohlaví, je práce řidiček kamionu fyzicky velmi náročná a nezvládne ji každá žena. Stejně tak možnost odloučení od rodiny je pro ženu méně přijatelná, než tomu bývá u mužů. Proto zaměstnávání řidiček vyžaduje specifický přístup ze strany zaměstnavatelů.
Řidičky, pojďte diskutovat o své profesi do nové Facebookové skupiny facebook.com/groups/truckerky určené výhradně ženám v nákladní dopravě (ano, i dispečerky jsou zvané).
Upozornění: článek pro fajnšmekry a nadšence do alternativních řešení
Přiložená mapa dobíjecí infrastruktury v Německu je sice pochopitelně německy, překlad uvádíme tady v článku.
Hochleistungsladen im Fernverkehr
jsou to dobíjecí stanice s vysokým výkonem
zaměření tohoto projektu je na testování stacionárních dobíjecích stanic u odpočívadel a průmyslových parků
E-highway Bayern
jak již z názvu vyplývá, je to "e-dálnice" v Bavorsku
zaměření je na dosažení synergií z využívání různých technologií pohonu a dobíjecí infrastruktury jak dynamických, tak stacionárních nabíječek elektrických baterií nebo vodíkových vozidel
LKW-Innovationscluster Rhein-Main/Rhein-Neckar
ve volném překladu "kamionové inovační centrum na řekách Rýn-Main a Rýn-Neckar
zaměření je na testování rozličných technologií pohonu a dobíjecích infrastruktur; optimalizace administrativních procesů pro plánování, povolování a předání stavby; schvalování dočasného využívání krajnice (jako jízdního pruhu); náročné výškové profily
Legenda napravo
Pohonné technologie
Baterieelektrisch (BEV) - baterie na elektřinu
Brennstoffzellenelektrish - elektřina v palivových článcích
Laden während der Fahrt von Batterie- und Brennstoffzellen-LKW - dobíjení počas jízdy z kamionu na baterie nebo na palivové články
Infrastruktura
H2-Tankstelle - čerpací stanice na vodík
Ladesäule BEV - dobíječka el. baterií
Ladesäule BEV auf Betriebshof - dobíječka el. baterií v prům. parku
Infrastruktur für dynamisches Laden (Oberleiten) - infrastruktura na dynamické dobíjení (vedení vrchem)
Ladebrücke auf Betriebshof - dobíjecí most v prům. parku
Ladebrücke auf Raststätte - dobíjecí most na odpočívadle
Ladepark - dobíjecí park
#d365 #dispecink365 #dispecing365 #alternativnipohony #kamion #truck #dalnice #nabijecka #baterie #vodik #odpocivadlo #palivovyclanek #Nemecko #testovani