top of page
Vyhledat

Od 30.8.2021 platí téměř v celé Paříži maximální povolená rychlost 30 km/h. Výjimkou je okruh kolem Paříže ((Périphérique), jakož i bulváry Boule-vards des Maréchaux a několik dalších ulic (aleje v Bois de Boulogne a v Bois de Vincennes, Champs-Elysées, Avenue Foch, Avenue de la Grande Armée, Rue Royale, atd.).







338 zobrazení0 komentářů

Žijeme ve zvláštní době. Evropa má čím dál větší problémy se zásobováním, paradoxně ale ztrácí klíčové profesionály, které k zásobování potřebuje - řidiče kamionů.


Důvodům, proč se tak děje, se věnujeme a budeme věnovat v jiných článcích. V dnešním se zaměříme na jedno z řešení - ženy za volantem. Víc, než dříve, budeme potkávat za volantem kamionu řidičky. V dnešní době se z toho stává již nezbytnost. Nicméně je to i dobrá zpráva - je všeobecně známo, že řidičky za volantem jsou většinou rozvážnější, ohleduplnější a to jsou zejména v případě těžkých kamionů faktory velmi pozitivní pro bezpečnost na silnicích.


Na druhou stranu pro ženy, jako něžnější pohlaví, je práce řidiček kamionu fyzicky velmi náročná a nezvládne ji každá žena. Stejně tak možnost odloučení od rodiny je pro ženu méně přijatelná, než tomu bývá u mužů. Proto zaměstnávání řidiček vyžaduje specifický přístup ze strany zaměstnavatelů.


Řidičky, pojďte diskutovat o své profesi do nové Facebookové skupiny facebook.com/groups/truckerky určené výhradně ženám v nákladní dopravě (ano, i dispečerky jsou zvané).








113 zobrazení0 komentářů

Upozornění: článek pro fajnšmekry a nadšence do alternativních řešení


Přiložená mapa dobíjecí infrastruktury v Německu je sice pochopitelně německy, překlad uvádíme tady v článku.


Hochleistungsladen im Fernverkehr

  • jsou to dobíjecí stanice s vysokým výkonem

  • zaměření tohoto projektu je na testování stacionárních dobíjecích stanic u odpočívadel a průmyslových parků


E-highway Bayern

  • jak již z názvu vyplývá, je to "e-dálnice" v Bavorsku

  • zaměření je na dosažení synergií z využívání různých technologií pohonu a dobíjecí infrastruktury jak dynamických, tak stacionárních nabíječek elektrických baterií nebo vodíkových vozidel


LKW-Innovationscluster Rhein-Main/Rhein-Neckar

  • ve volném překladu "kamionové inovační centrum na řekách Rýn-Main a Rýn-Neckar

  • zaměření je na testování rozličných technologií pohonu a dobíjecích infrastruktur; optimalizace administrativních procesů pro plánování, povolování a předání stavby; schvalování dočasného využívání krajnice (jako jízdního pruhu); náročné výškové profily


Legenda napravo


Pohonné technologie

  • Baterieelektrisch (BEV) - baterie na elektřinu

  • Brennstoffzellenelektrish - elektřina v palivových článcích

  • Laden während der Fahrt von Batterie- und Brennstoffzellen-LKW - dobíjení počas jízdy z kamionu na baterie nebo na palivové články


Infrastruktura

  • H2-Tankstelle - čerpací stanice na vodík

  • Ladesäule BEV - dobíječka el. baterií

  • Ladesäule BEV auf Betriebshof - dobíječka el. baterií v prům. parku

  • Infrastruktur für dynamisches Laden (Oberleiten) - infrastruktura na dynamické dobíjení (vedení vrchem)

  • Ladebrücke auf Betriebshof - dobíjecí most v prům. parku

  • Ladebrücke auf Raststätte - dobíjecí most na odpočívadle

  • Ladepark - dobíjecí park









89 zobrazení0 komentářů
bottom of page