top of page
Vyhledat

Jedna z nejvlivnějších státních organizací v evropské nákladní dopravě - německý BAG (spolkový úřad pro nákladní dopravu) se otřásá ve skandálu a je pod čím dál větším tlakem západoevropských řidičů, dopravců, sdružení i politiků.


Co všechny vlastně takhle rozzuřilo? Byl to na pohled neškodný ceník slev z pokut pro řidiče z východní Evropy. Co tento ceník vlastně je? To je právě ten problém - o jeho existenci se zatím spekuluje a nejvíce si ním zavařil sám BGL, který na obvinění reagoval stylem, který u nás známe velmi dobře "žádný ceník neexistuje a výše slev taky nesedí". Jinými slovy nejdříve zatloukal, pak pod tlakem odborné veřejnosti začaly vyplouvat na povrch informace, že možná něco takového opravdu existuje.


Co tedy je hlavním předmětem kritiky? Jsou to zejména 2 věci:

  1. Německé právo nic takového jako "automatickou slevu z pokuty" neumožňuje - pokuty úřady samozřejmě snížit můžou, ale vždy na základě prozkoumání konkrétního případu; tady se asi původně zamotal BAG, který vysvětlil, že nemá kapacitu na prozkoumávání každé pokuty řidiče v Východní Evropy a tudíž aby se vyhnul velké administrativě, případně právním tahanicím, dává snížené pokuty řidičům z Východní Evropy automaticky

  2. Důvodem pro udělování nižších pokut je pro BAG např. to, že řidič má nižší plat a vysoká pokuta by mohla být pro něj existenčně složitá. Nicméně pro BAG je velmi složité zjistit opravdový "plat" řidiče z Východní Evropy. Navíc - a to je hlavním předmětem kritiky - je známo, že východoevropští dopravci platí řidiče hlavně dietami a tím uměle snižují ten skutečný plat (ze kterého se odvádí daně a odvody státu). Podle kritiků východoevropští řidiči berou srovnatelně jako ti západoevropští, ale ten rozdíl jsou právě diety, které BAG nepovažuje za plat. Proto zvýhodňovat východoevropské řidiče při udělení slevy z pokuty považují za neférové.

V této chvíli těžko říct kam se tento skandál vyvine, BAG dělá vše proto, aby se situace utišila a případně v pozadí se problém vyřešil. Kritici předpovídají minimálně personální zemětřesení ve vedení BAG.





2 964 zobrazení0 komentářů

Jak vás D365 již víckrát informoval, sobotní zákaz jízdy kamionů neplatí pro všechny silnice, ale pro vybrané, nejvytíženější silnice. BGL vydal mapu doporučených alternativních tras, po kterých se vyhnete zakázaným trasám a projedete Německo i v sobotu.





Legenda k mapě alternativních tras
Legenda

3 828 zobrazení0 komentářů

Aktuálně na celém území Německa platí jak sobotní, tak nedělní a sváteční zákazy jízdy kamionů pro běžnou přepravu. Opět to potvrdil v nové zprávě BAG.


Většina spolkových zemí již udělila a ostatní se pravděpodobně brzy přidají, výjimku pro zásobování očkovacích center Covid-19. Tu ale drtivá většina našich řidičů nevyužije.





395 zobrazení0 komentářů
bottom of page