top of page
Vyhledat

Díky řidičům německého kamionu byli dva maďarští pohraniční strážci vzati do vazby za požadování úplatku ve výši 1 500 eur za puštění kamionu přes hranici.


Podle prohlášení maďarského státního zastupitelství byli dva pohraniční policisté na pasové kontrole na hraničním přechodu Ártánd na rumunsko-maďarské hranici v říjnu 2022, když německý kamion chtěl opustit Maďarsko kolem 23:00.


Řidič služby předal pohraničním strážcům dokumenty potřebné k opuštění země. Pohraniční strážce zastavil kamion a řekl řidiči, že našel tolik nedostatků v dokumentech vozidla, že je vyměřena pokuta kolem 4 000 eur a navrhl, že "to lze vyřešit za 1 500 eur". Řidiči kamionu popřeli, že by s vozidlem byly jakékoli nesrovnalosti a odmítli platit, tvrdíce, že mají pouze 500 eur – což by pohraničního strážce uspokojilo – ale zpočátku se také odmítli tuto částku vydát.


Podle státního zastupitelství pohraniční policista opakovaně říkal, že jim dovolí překročit hranici do Rumunska pouze v případě platby, a poté je nechal čekat bez jakékoli činnosti.

Po asi dvou hodinách, přestože neexistoval žádný právní důvod k zadržení a uložení pokuty, předali dva řidiči pohraničnímu policistovi tři sta eur a sedmdesát tisíc forintů (přibližně 180 eur) a když odmítl platbu, dvě stě rumunských lei (přibližně 40 eur). Pohraniční policie poté kamionu dovolila překročit hranici, ale v registru nezaznamenala podrobnosti o přechodu.


Státní zastupitelství nařídilo zadržení obou provinilců, vyslechlo je jako podezřelé a úspěšně požádalo o jejich zatčení. Obžalovaní a jejich právníci se odvolali proti rozhodnutí Vojenské rady Okresního soudu v Debrecínu, státní zastupitelství


Článek byl původně zveřejněn na www.trans.info


141 zobrazení0 komentářů



Dlouhé nákladní vozy sníží zácpy a pomohou životnímu prostředí, tvrdí Dánské ministerstvo dopravy.

Dánský ministr dopravy Thomas Danielsen předloží návrh zákona, který by na zkušební bázi legalizoval používání nákladních vozidel dlouhých až 34 metrů na vybraných silnicích. Zkušební období původně umožní dlouhým nákladním vozům a dvojitým návěsům jezdit na silniční síti země mezi městy Aarhus a Høje-Taastrup.


„Musíme využít silnice co nejlépe, a proto otevíráme možnost jezdit s extra dlouhými nákladními vozidly tam, kde to silnice umožní. Když jedno nákladní vozidlo může nést více, vede to k menšímu množství CO2 a méně vozidel na silnicích, což je tedy výhra jak pro klima, tak pro zácpy,“ říká ministr dopravy Thomas Danielsen.


Dánské ministerstvo dopravy dodává, že budou muset být provedeny menší úpravy silniční sítě, aby se na ní mohla pohybovat extra dlouhá nákladní vozidla. Jako příklad orgány uvedly takzvaná výměnná místa, která poskytnou prostor pro připojení / odpojení dvojitých návěsů, než se vozidlo vrátí zpět na silniční síť.


Navíc Dánské ministerstvo dopravy uvádí, že připravuje dohody o spolupráci se sousedními zeměmi, aby umožnilo přeshraniční přepravu s dvojitými návěsy. To by znamenalo, například, že švédské nákladní vozy s dvojitými návěsy mohou pokračovat na dánských silnicích bez přeložení nákladu před překročením hranice.


Očekává se, že návrh zákona o dvojitých návěsech bude předložen v dánském parlamentu v říjnu a vstoupí v platnost 1. ledna 2024. Zkušební období potrvá 5 let, po jehož uplynutí bude provedeno hodnocení, zda povolit používání delších nákladních vozidel po celé zemi.


Článek původně vyšel na www.trans.info.


56 zobrazení0 komentářů

fDrive napsal zajímavý článek o testování pohonu návěsu (pozor, návěsu, ne trucku) na elektrický pohon.


"Firmy BMW a Trailer Dynamics úspěšně otestovaly elektricky poháněný návěs na různých tratích a na různé vzdálenosti v reálném logistickém provozu. S použitým dieselovým nákladním vozem bylo dosaženo průměrné úspory paliva o více než 46 % na krátkých a středních vzdálenostech a o více než 48 % na dlouhých vzdálenostech. Při použití kombinace elektrického tahače a e-návěsu bylo dosaženo dojezdu více než 600 km bez dobíjení. Čtyři dny probíhaly pilotní testy na krátké a střední vzdálenosti v okolí závodu BMW v Dingolfingu a tři dny testování na dlouhé vzdálenosti mezi Mammingem v Dolním Bavorsku a závodem v Lipsku. Schopnosti e-návěsu Trailer Dynamics byly testovány s cílem určit nejlepší scénáře použití pro BMW Group Logistik."


Je to velmi zajímavá myšlenka, která stojí za vyzkoušení. Co si o ní myslíte?



50 zobrazení0 komentářů
bottom of page